دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهای نفت سه شنبه در مبادلات اروپایی در بازاری که پیش از نشست بانک مرکزی آمریکا و نگرانی‌های بازارها درباره شاخص‌های اقتصادی مردد باقی مانده است ،‌اندکی افزایش یافت.

حدود ساعت 10 و 15 دقیقه به وقت گرینویچ ( 12 و 15 دقیقه به وقت پاریس ) بهای هربشکه نفت برنت ( نفت پایه دریای شمال ) برای تحویل در اکتبر در بازار بین المللی لندن با نه سنت افزایش در مقایسه با قیمت پایان کار روز دوشنبه به 46 دلار و 46 سنت رسید.

قیمت نفت برنت حدود ساعت شش و 10 دقیقه به وقت گرینویچ به پایین ترین سطح آن از پایان اوت یعنی 46 دلار و 22 سنت رسید .

در مبادلات الکترونیکی دربازار بین المللی نیویورک بهای هربشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت ( نفت پایه آمریکا ) ‌برای همین موعد با 28 سنت افزایش به 44 دلار و 28 سنت رسید.

قیمت های نفت در بازار پیش از نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا درحالی که شاخص های اقتصادی وضع مطلوبی ندارد ،‌در نوسان باقی مانده است .

افزایش میزان بهره در آمریکا به نفع واحد پول آمریکا است و هرگونه افزایش ارزش مبادله دلار بر خریدهای نفت که با دلار قیمت گذاری شده است تاثیر دارد و موجب می شود نفت برای خریدارانی که ارزهای دیگر را در اختیار دارند گران تر تمام شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن ،علاوه بر این ،‌گزارش ماهیانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک که دوشنبه منتشر شد نیز موجب افزایش نگرانی ها در بازارها شد.

در واقع این سازمان اعلام کرد تقاضا در سال 2016 کمتر از حد پیش بینی ها افزایش می یابد درحالی که تقاضا همچنان افزایش خواهد یافت هرچند تولید نفت آمریکا به تدریج کاهش می یابد.

تحلیلگران موسسه پی وی ام توضیح می دهند می توان این نتیجه بدیهی را از این گزارش گرفت که در خصوص آنچه به موازنه بین عرضه و تقاضا مربوط می شود ،‌تغییری بین سال های 2015 و 2016 وجود نخواهد داشت.

کد خبر 307273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha